Siapa makan Cili, die terasa pedasnya..

Geli hati aku tatkala aku baca orang DAYUS tanpa nama yang mungkin terasa apabila aku menulis tentang MASA ..

Dia terbakar kot.. pastu tiba2 nak suruh aku zuhud dalam bab ibadah.. ok ni yang aku dapat tentang zuhud

Zuhud menurut bahasa berarti berpaling dari sesuatu karena hinanya sesuatu tersebut
dan karena (seseorang) tidak memerlukannya. Dalam bahasa Arab terdapat ungkapan
“syaiun zahidun” yang berarti “sesuatu yang rendah dan hina”.

ibadah kita kena sungguh-sungguh. hidup di dunia ni yang kena zuhud. x menunjuk harta ke baju ke kereta ke rumah ke. tu definisi nya..

Ibadah perlu ditunjukkan tapi HANYA kepada ALLAH.. contohnya.. solat tu perlu didirikan ditunjukkan kepada ALLAH kalau takat niat nak solat tapi xkerja kan xjadi...

pastu si dayus ni post lg "KALAU KO DAH PANDAI SANGAT DAN KONON NAK BAGI NASIHAT.. PI TEGUR BINI PM KO TU.. suruh pakai tudung..
muka kot cantik takpe.. ingat cantik lagi BUNTUT ko kot.."

ish... melalui penggunaan bahasa kita dah leh agak mcm mane peribadi orang ni...

mari AKu menanti komen kurang MATANG DAN XPROFESIONAL...

3 comments:

kudabesi berkata...

gua sokong lu..

berdasarkan frasa pada entri masa, aku mengingatkan diri aku dan yang lain..

zuhud? tu luas, contoh org yg mampu pakai porsche cayene turbo..tp pakai mercz lampu petak. ikut setengah org dah kira zuhud dah tu..

kalau salah sila betulkan, adab belajar

wanmohdfazli berkata...

tu bdk ipba gak tu boq,srious..bdk yg skong PR..hahahaha

segelas kopi panas berkata...

betul tu.. ni la kalau orang jahil @ kurang pengetahuan agama join pas untuk nampak alim dan mengaburi orang ramai. hahahaha.

pengertian zuhud xtaw tp suruh aku zuhud dalam beribadah.. ape ke bende nya...

Catat Ulasan

Lu Pikir..Lu Tulis