Anjing Kerajaan???


menurut dari The Unspinners

"Mereka sedang menggunakan strategi baru bernama ‘main kasar dan provoke’ terhadap PDRM untuk gambarkan polis sebagai anjing kerajaan. Istilah ‘anjing kerajaan’ juga yang digunapakai oleh Azmin Ali. Ia akan terus diguna hingga Mar 25hb."

kasihan lak aku pada anggota-anggota polis yang berusaha mengurangkan jenayah, yang bersungguh memerangi dadah, mengekalkan keamanan tapi digelar sebagai "anjing".. Layakkah??? Apa lah busuk sangat hati geng-geng pembangkang hingga digelar dengan gelaran haiwan kepada individu yang beruniform "POLIS". hinakah mereka???

Xkan la xde saudara mara ke, adik beradik mereka yang kerja polis hingga mereka tergamak panggil gelaran tersebut?

kalau aku anak polis, aku bengang la bila pekerjaan halal bapak aku di gelar "ANJING KERAJAAN"...

sIkap begini kah yang kita ingin kan??? Memberi gelaran hina sesuka hati mereka kepada sesiapa yang mereka benci??? tanpa memikirkan perasaan orang lain??

6 comments:

Tanpa Nama berkata...

Memang terasa sampai ke tulang hitam bila perkataan "anjing kerajaan" tu diucapkan oleh manusia2 yang tak pernah mensyukuri Rahmat dan Nikmat yang Allah limpahkan ke bumi tercinta ini..terlupakah manusia2 kufur ini kerana anggota polis lah mereka boleh tidur nyenyak memeluk isteri/suami masing2 tanpa kebimbangan gangguan dari luar?,bergerak kesana sini tanpa ketakutan siang dan malam?,mencari razeki tanpa bimbang kepada ancaman?
Apakah puak yg kufur Rahmat dan Nikmat Allah ini terlupa..anggota polis lah yg menggadai nyawa untuk menjaga ketenteraman dan keamanan negara disaat rakyat marhaen lena diulit mimpi?
Hinakah anggota polis menjalankan tugas yang diamanahkan ke bahu mereka dengan penuh rasa tanggungjawab dan bertoleransi?
Rakyat yang baik dan waras tak akan membenci pasukan polis malah menghargai pengorbanan mereka...hanya PENJENAYAH yang membenci dan memberi gelaran2 yg hina kepada pasukan polis.. tepuk dada tanyalah selera.....

-krisjawa lok3-

Tanpa Nama berkata...

Anjing Kerajaan..????
Tu pasal mata CIFUT BABI lebam kena tinju. Elok serap balik TS Rahim Noor dalam PDRM. Sure cuak giler si CIFUT BABI gay tua tu. Ramai member PDRM aku suka zaman TS Rahim Noor. Tegas.

Tanpa Nama berkata...

betul tu... juak2 pembangkang yang takut sbb dah buat salah akan hina polis.. rakyat dan orang awam yang baik xkan hina polis kerna mereka tahu peranan dan tanggungjawab anggota polis yang bertugas menjaga keamanan negara.

kudabesi berkata...

taji jer kepala dia org tu..

Tanpa Nama berkata...

jom... gua memang teringin sangat. dapat lak yang kepala2 batu pembangkang tu..

Tanpa Nama berkata...

memang polis ni anjing kerajaan....
aku ada teka teki...
1. apakah beza polis dan anjing?
jawapan dia x de beza sbb polis ni aku tgk dah macam anjing dah...cuma beza polis makan rasuah... anjing makan tulang...maknanya polis ni lagi hina daripada anjing...so sepatutnya anjinglah yang malu bila disamakan dengan polis...bukan polis...fikirkanlah.

Catat Ulasan

Lu Pikir..Lu Tulis