Al kafiroon

Al-Kafiroon
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani
Katakanlah (wahai Muhammad): Wahai orang-orang kafir! (1) Aku tidak akan menyembah apa yang kamu sembah. (2) Dan kamu tidak mahu menyembah (Allah) yang aku sembah. (3) Dan aku tidak akan beribadat secara kamu beribadat. (4) Dan kamu pula tidak mahu beribadat secara aku beribadat. (5) Bagi kamu agama kamu dan bagiku agamaku.


Ayat ini wat aku terfikir, sudah terang lagi bersuluh menyatakan bahawa kaum kafir tidak akan menyembah apa yang kita sembah..

tapi mengapa masih ada pihak yang berdiam diri apabila ada politikus membacakan ayat-ayat suci Al-quran bagi tujuan politik. Mereka mempergunakan ayat-ayat suci bagi menarik perhatian dan undian kepada mereka. Tidak perlulah dinyatakan siapa politikus itu kerana rata-rata makhluk yang berakal di bumi bertuah ini tahu siapa dia dan mengapa masih ada pihak yang bersengkongkol dengan mereka walhal mereka dah menyatakan bahawa mereka menentang sekeras-kerasnya penubuhan negara islam.

wallahuallam...


0 comments:

Catat Ulasan

Lu Pikir..Lu Tulis