Black Sheep

Black sheep -Someone who is the black sheep doesn't fit into a group or family because their behaviour or character is not good enough..


aku kah black sheep?

aku kah yang berbeza dgn mereka walaupun aku berkongsi rahim dan dari benih yang sama, keturunan yang sama. Namun mengapa aku berbeda dgn mereka...

Dunia mereka berbeza... walaupun duduk satu rumah, makan nasi yang sama, lauk yang sama, minum air yang sama. Namun mengapa aku berbeda dgn mereka...

Bukan mahu mengumpat mengeji. tetapi perbezaan ini ketara dan kadang kala membuat aku tertanya, aku yang berbeza dengan mereka atau mereka yang berbeza dengan aku.

Riak cemburu kadangkala terbit dalam jiwa tatkala mata menatap saudara sedarah orang lain, bergelak tawa, berkongsi segala cerita, mempunyai pendapat dan pandangan yang sama. Namun mengapa aku berbeda dgn mereka...

Jiwa mereka jiwa bandar seiring dengan cara pakaian mereka, namun jiwa aku berbeda. aku kurang gemar jiwa bandar. jiwa aku lebih kepada kampung (walaupun aku tidak pernah menetap di kampung) seiring dengan cara pakaian aku. Hingga terbit pertanyaan pada diri aku, aku yang berbeza atau mereka yang berbeza.

Topik perbualan mereka lebih kepada fesyen (baju, kasut, rambut) majlis muda mudi, jarang sekali bicara mereka tentang politik atau isu semasa. Namun ia berbeza dengan aku, bukan tidak pernah bibir ini menutur kata tentang fesyen, tapi itu bukan selera utama aku. Bibir dan lidah ku lebih gemarkan fakta, isu semasa, politik dan sukan. Mereka pandang enteng pada isu bangsa. lebih gemar menghabiskan usia muda mereka melayani jiwa bandar mereka. Bukan mahu menunjukkan riak yang aku KONONNYA memperkatakan isu bangsa atau politik semata-mata dan mereka ada lah JAHAT. cuma terbit pertanyaan yang aku sendiri kurang mengerti

MENGAPA AKU BERBEDA DENGAN MEREKA...

moga Allah memberi petunjuk hidayah kepada diri ku dan MEREKA.

0 comments:

Catat Ulasan

Lu Pikir..Lu Tulis