Papa

Tahniah wat afdlin shauki kerana berjaya menghasilkan karya bermutu iaitu 'PAPADOM'. karya yang telah banyak menggondol anugerah di festival filem malaysia yang lepas walaupun belum ditayangkan pada umum ketika itu

Pada mulanya, gambaran awal aku tentang filem ni, mungkin sama dengan komedi-komedi ringan yang lain. Tapi sangkaan aku meleset kerana PAPADOM banyak menerapkan unsur kekeluargaan terutamanya kasih sayang seorang ayah..

Kata Pepatah kasih ibu membawa ke syurga, kasih ayah sepanjang masa. memang tepat la..

ble tgk filem ni aku teringt kat abah aku.. abah xla mcm watak Saadom dalam filem ini. tapi yang hampir pasti pengorbanan abah, kegigihan abah hampir sama dengan watak Saadom ni..

abah orang paling tenang penah aku jmp sepanjg aku hidup, bicaranya jarang namun sesekali bicara pasti membuat yang lain diam mendengar..

n Kenangan yang paling aku xlupa bila abah wat kejutan.sepanjang aku sekolah n dapat hadiah kecemerlangan abah xpenah dtg walau acap kali aku bg jemputan sekolah. n masa form 5, aku bg jemputan sekolah yang terakhir sebelum aku meninggalkan bangku persekolahan. aku letak je kat meja abah. n aku xjangka la abah nk dtg seperti kebiasaannya.. pas aku naik pentas n terima hadiah.. tb2 je mata terpandang kelibat abah.. terharu aku abah datang n aku terima ucapan tahniah dari abah buat julung kalinya.

so, kenang lah jasa ibu bapa, minta lah ampun kerana syurga kita terletak di bawah kemaafan n keredhaan mereka. Redha Allah terletak pada redha kedua ibu bapa.

-Terima kasih di atas karya yang membuatkan aku menilai kembali betapa besarnya pengorbanan kedua ibu bapa aku

5 comments:

kudabesi berkata...

weewit...blah la tgk papadom x ajak haha

kudabesi berkata...

aku bg ko tempoh 24 jam..utk komen blog aku

kudabesi berkata...

kalau tak geng cawangan khas, pemuda bersih lagi suci 3GP Malaysia akan buat serangan habis-habisan kat blog ko

kudabesi berkata...

dah tamat 24 jam bai..x de komen lagi dari ko

SangKunang berkata...

WEIIIII !!!!

AKU MEMINTA ENCIK DOBOK SEBAGAI AHLI JUNIOR BLOGGER CEPAT2 MELAPOR DIRI DI BLOG AKU SEBAGAI PENGOMEN !
KALO X ..... !

Catat Ulasan

Lu Pikir..Lu Tulis