No pain No gain

Maha suci Allah...

aku tertarik pada ungkapan "No pain No Gain". pada mulanya tanggpan aku ungkapan ni just utk org yg suka wat benda-benda ekstrem, or lasak.
sambil taip assignment n minum kopi panas wat aku terfikir.... nape la susah sangat nk paham n blaja... aku b'doa tiap2 hari supaya Allah beri aku kefahaman tp nape la susah nk phm subjek ekonomi ni.. tb2 ungkapan "No pain No Gain" timbul di benak fikiran aku

Benda yang kita mudah dapat, mudah je kita lupe or take it for granted. tp klu benda tu susah, perah keringat bersengkang mata buat pasti akan melekat dalam akal fikiran. Paling ckit pn mesti 10 % masuk dalam fikiran bagi sape yg berfikir..

kerdil rupanya manusia. hina rupanya manusia, fakir sebenarnya manusia.. lantas wat aku bersyukur.. ad hikmah wat tugasan susah-susah. kerana Allah dh janji "siapa usaha maka dia akan dapat".

0 comments:

Catat Ulasan

Lu Pikir..Lu Tulis