Adakah keturunan beruk daripada Manusia???

dulu ustaz aku ade cite yang kaum nabi musa iaitu bani israil ni dijadikan beruk kerana melanggar perjanjian.. perkampungan kaum aykah klu xsilap


di mana pada zaman nabi musa, hari sabtu merupakan hari kebesaran yahudi dan utk beribadat serta dilarang untuk menangkap ikan.. pada mulanya mereka menurut tetapi ALLAH S.W.T nak uji keimanan mereka maka ALLAH S.W.T jadikan ikan lebih banyak pada hari sabtu berbanding hari lain.. pada hari sabtu ni ikan melompat-lompat nak menunjukkan banyaknya ikan tapi pada hari-hari lain, nak tangkap seekor pun susah..


Akibat terpedaya dengan nafsu dan hasutan syaitan maka ada la yang g tangkap ikan pada hari sabtu , mula-mula 2 3 kerat je yang berani g. Lama-kelamaan hampir semua pergi menangkap ikan pada hari sabtu dan tidak beribadat kepada ALLAH S.W.T. maka ALLAH S.W.T menurunkan azab dan menjadikan mereka beruk..

Dan sesungguhnya kamu telah mengetahui (bagaimana buruknya akibat) orang-orang di antara kamu yang melanggar (larangan) pada hari Sabtu, lalu Kami berfirman kepada mereka: "Jadilah kamu kera yang hina" (surah al baqarah ayat 65)


dikatakan DNA manusia dan beruk hampir 98% sama, beruk adalah haiwan yang cam dirinya ketika melihat cermin, beruk tidak rabun warna.. teori darwin ni terpesong... klu die beriman dengan ALLAH S.W.T dan AL QURAN pasti die akan menyatakan sebaliknya

"beruk berasal dari manusia"


wallahualam
sesungguhnya ALLAH S.W.T maha mengetahui

1 comments:

Tanpa Nama berkata...

tidak sama sekali

Catat Ulasan

Lu Pikir..Lu Tulis