ORANG MALAYSIA tapi xreti BERBAHASA MALAYSIA

masih ada lg ke golongan ni.. kta dah merdeka 52 tahun... dan BAHASA MALAYSIA (dulunya BAHASA MELAYU) tapi sedihnya ada lagi rakyat MALAYSIA yang tergagap-gagap.. xfasih berbahasa malaysia..

macam tak logik je... bangla dengan indon pun datang keje kat malaysia blh fasih ckp MALAYSIA, duduk dalam 10 bulan dan boleh nak berkomunikasi dengan orang tempatan..

cukup aku menyampah ade makhluk yang xreti nak komunikasi guna bahasa kebangsaan dengan betul.

dalam tv pun aku penah tgk, masa tgh temuramah, tergagap ckp bahasa malaysia.. come on lah.... masa skola dulu xblaja bahasa malaysia ke??? x amik exam bahasa malaysia ke?????

ntah2 pendatang haram, sebab tu xleh berbahasa malaysia dengan baik.. dari kecik smp besar xkan xreti berbahasa malaysia gni..

x jadi 1 malaysia r gni klu bahasa yang diguna pakai oleh seluruh rakyat malaysia, masih terdapat manusia yang xfasih berbahasa malaysia..

pihak berwajib tolong ambil tindakan.. wat undang-undang baru ke bagi sesiapa yang xleh berbahasa malaysia dengan baik dikenakan tindakan. baru lah celik mata yang sepet tu untuk betul2 menguasai bahasa malaysia..


luahan geram,
skuter puter......

1 comments:

Hilmi Zulfadli Shahrom berkata...

Skuter putih ni asyik geram je..
Meh ak bkar skuter ko..
=P

Balik IPBA ble??

Catat Ulasan

Lu Pikir..Lu Tulis